Masne kiseline kojih ima u ribi i morskim plodovima povećavaju memorijsku funkciju za čak 15 posto.
Ribom bogata ishrana važna je za održavanje optimalnog zdravlja mozga i sprečavanje nastanka demencije. Ishrana u kojoj je zastupljena riba kao što je losos i pastrmka može značajno poboljšati pamćenje, kažu naučnici.
Oni naglašavaju važnost ribe u ishrani za održavanje optimalnog zdravlja mozga i spriječavanja pojave demencije.
Vjeruje se da su masne kiseline ključne u spriječavanju Alchajmerove bolesti, jednog od najčešćih oblika demencije, koji karakteriše pad mentalnih sposobnosti kao što su memorija i rezonovanje, koje su često povezane sa starenjem.
"Ovo je prva studija koja je pokazala da riblje ulje može poboljšati neke aspekte funkcionisanja memorije kod mladih zdravih odraslih osoba. One poboljšavaju najvažnije funkcije našeg mozga koje koristimo u svakodnevnim aktivnostima kao što su rad, vožnja, kupovina, učenje, bavljenje sportom", kazao je vođa istraživanja, profesor Velma Stounhaus sa Masej univerziteta u Novom Zelandu.
Omega-3 masne kiseline jedna je od najkoncentrisanijih masti u mozgu i poznato je da igra vitalnu ulogu u strukturi i funkcionisanju mozga.
Ali, kako tijelo ne može efikasno da stvori ove masne kiseline, one moraju da se konzumiraju kao dio ishrane. Istraživači su istakli da mnogi ne uspijevaju da jedu dovoljno ribe i morskih plodova, pa su performanse mozga potencijalno ugrožene.
Studija je pokazala da muškarci koji su učestvovali u istraživanju i uzimali dodatke sa Omega-3 masnim kiselinama pokazali da im je radna memorija za 15 posto ubrzana, dok su žene imale sedam posto poboljšanja u brzini epizodne memorije.
To dokazuje da omega-3 igra veoma važnu ulogu u moždanim funkcijama tokom životnog ciklusa, čak i kod zdravih pojedinaca.
Zdrava ishrana bi trebalo da sadrži najmanje dvije porcije ribe nedjeljno, od kojih bi jedna porcija trebalo da bude od masne ribe.
Postavljeni komentari predstavljaju isključivo mišljenje i stav pošiljaoca komentara. Bh-news zadržava pravo da ukloni svaki komentar koji je neprikladan, a koji je uvredljiv na rasnoj, vjerskoj, nacionalnoj, gender i svakoj drugoj osnovi. Takođe, biće uklonjeni svi komentari koji vrijeđaju pravo na privatnost ili bilo koje drugo pravo. Takođe, nije dozvoljeno pisati optužbe, koristiti jezik mržnje i netolerancije.
Sadržaj je moguće preuzeti i bez saglasnosti autora, ali uz isključivo navođenje izvora www.bh-news.com